K této úvaze mě přivedla zkažená šunka. Moc dobrá šunka. Drahá šunka. Která měla záruční dobu ještě týden. A stejně i ve vakuovém balení celá zbělela a zezelenala.

A když jsem se tak na ni dívala. Na tu lahodnou, chuťově dokonalou, dobrou věc, kterou jsem si schovávala na správnou příležitost, uvědomila jsem si, že dobré věci nevydrží. Především, když si je syslíme na později.

Už se ti někdy stalo něco jako třeba: “Dnes jsem příšerně unavená, ale příště starší paní v tramvaji sednout určitě pustím“ nebo „Dnes spěchám, ale zítra sousedce vynesu nákup do schodů“ nebo „Dnes mám moc práce, ale zítra si s prckem pohraju“ třeba i “Dlouho jsem nemluvila s XY, měla bych zavolat” a podobné věci? A kde je to zítra?  Zítřek nějak nepřichází. Proč neděláme dobré věci hned, jak nás napadnou? Proč je neustále odkládáme na jindy? A proč se nakonec nestane vůbec nic?

Protože dobré věci nemají dlouhou záruční lhůtu. Když je neděláme, vytlačí je z naší duše věci jako lenost, nadutost, předsudky … a nakonec možná i strach. Jsem jediná, kdo má někdy nutkání udělat něco hezkého a bojí se, jak na to bude okolí reagovat nebo je prostě příliš zlenivělá?!

A teď si představ, že bychom si to takto všichni nechávali na jindy. Jakby ten náš svět vypadal. Nakonec už bychom ani ty myšlenky neměli. A dobro by se ze světa vytratilo.

Tak v sobě nezadušujme dobré myšlenky, dobré nápady a dobré skutky. Dělejme je! Hned jak nám přijdou na mysl!

Já se vynasnažím a doufám, že ty také ;o)

Měj se a SMĚJ se!

Tvoje Betty

